2,4 мільярда гривень цьогоріч спрямують на субсидії та пільги в області

Версія для друкуВерсія для друку

2,4 мільярда гривень цьогоріч спрямують на субсидії та пільги в області

На реалізацію всіх державних програм у поточному році буде спрямовано 5 мільярдів гривень. Із них 2,4 мільярда гривень – на надання субсидій і пільг. Про це на апаратній нараді поінформувала директор Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Людмила Корнієнко та розповіла про новації у сфері надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

За її словами, програмою житлових субсидій нині охоплено 169 тисяч сімей, які проживають у регіоні. Пільги отримують 68 тисяч сімей. Загалом 40 відсотків родин на Полтавщині одержують державну підтримку під час оплати житлово-комунальних послуг. Середній розмір субсидії в опалювальний період становить в області 1200 гривень, а розмір пільги залежить від статусу пільговика. Найменший розмір пільги призначений дітям війни, а найбільший – інвалідам війни.

«Протягом 26 років у державі не змінювався порядок надання пільг для всіх категорій. Тому торік в Україні запровадили реформу державних соціальних пільг, яка передбачає монетизацію останніх. Визначені постановою Кабінету Міністрів два способи надання пільг – готівкова і безготівкова форми. Згідно з постановою Уряду від 17 квітня 2019 року пріоритетною була безготівкова. 66 тисяч пільговиків одержували виплати у зазначеній формі. Натомість 2 тисячі – в готівковій, – зазначила Людмила Корнієнко. – Пільговикам, які отримували виплати безготівково, потрібно було надати додаткові роз’яснення, адже механізм інформування смс-повідомленням не завжди був дієвим. Повідомлення не завжди доходили чи були зрозумілими для одержувачів. Тому сплатити житлово-комунальні послуги пільговикам, особливо тим, які проживають у сільській місцевості, було дуже складно. Вони додатково зверталися в управління соціального захисту населення». Людмила Корнієнко розповіла, що для проведення додаткової роз’яснювальної роботи на рівні Департаменту створили пам’ятку про сплату житлово-комунальних послуг. Її торік у листопаді доставили кожному пільговику. Водночас Департамент працював із профільними Міністерством, надавав пропозиції щодо внесення змін у постанову КМУ з метою спрощення порядку надання пільг у безготівковій формі.

«27 грудня Кабінет Міністрів прийняв постанову №1123, яка значно спростила механізм надання пільги. Зокрема, передбачена спрощена форма звернення пільговиків із 1 січня поточного року – в управління соціального захисту населення із заявою та довідкою будь-якої установи Ощадбанку про відкриття соціального рахунку. Ці заява і довідка є підставою для перерахування коштів пільговику повністю нарахованої пільги через вибрану установу Ощадбанку. Тобто така система гарантує спрощене звернення в управління соціального захисту населення, виплату пільги в готівковій формі в першій декаді кожного місяця і можливість економити кошти, – додала Людмила Корнієнко. – У січні цього року в управління соціального захисту звернулися 6 тисяч пільговиків, із них переважна більшість містяни. Очікуємо, що їх звернеться значно більше людей – близько 20 тисяч. Відповідно до проведеного нами аналізу 35 тисяч пільговиків проживають у сільській місцевості, а 33 тисячі – у містах».

Людмила Корнієнко зазначила, що пільговикам, які проживають у сільській місцевості та з певних причин не мають можливості наразі одержувати пільгу в грошовій формі через будь-які установи Ощадбанку, вказане право буде надано після закінчення опалювального сезону – після 16 квітня.

«Зазначені пільговики матимуть право отримувати пільгу в грошовій формі, однак через установи Укрпошти. Нині проводимо відповідну роз’яснювальну роботу. Зокрема, детальне роз’яснення буде розміщено в рахунках організацій-надавачів послуг за січень і лютий. Крім того, в усіх районах, містах, а також у Департаменті працюють телефонні лінії, куди можна звернутися за роз’ясненнями».

Заступник голови облдержадміністрації Катерина Рижеченко поцікавилася особливостями проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед пільговиків та запропонувала розробити показники, за якими аналізувати стан поінформованості громадян.

 

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської обласної державної адміністрації

 

Наверх ↑