ПОЛТАВСЬКЕ ОБ'ЄДНАНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Версія для друкуВерсія для друку

24/09/2018

Інформація для фізичних осіб-підприємців та нововведення на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного Фонду України

 

У недалекому минулому в числі найважливіших напрямків діяльності органів Пенсійного фонду були різноманітні заходи з надходження платежів до пенсійного бюджету та погашення заборгованості з їх сплати. Наразі на перший план вийшли інші пріоритети - легалізація заробітної плати найманих працівників заради захисту прав застрахованих осіб.

Це пов’язано з тим, що ядром численних перетворень і орієнтиром подальших кроків працівників Фонду є Реєстр державного соціального страхування, який згідно із законодавством ведеться Пенсійним фондом України з 1998 року.

У Реєстрі застрахованих осіб, насамперед, міститься інформація про кожну застраховану особу – чи то є працююча людина, чи пенсіонер, чи отримувач виплат із соціального страхування. Зокрема, накопичені персональні дані в актуальному стані, вся інформація про документи, які є у особи, наприклад, дані про видачу пенсійного посвідчення, свідоцтва соціального страхування, про їх заміну в разі втрати і т. ін. Також у Реєстрі систематизовані всі дані про страховий стаж і заробітну плату, починаючи з 2000 року, та ще чимало важливої інформації.

Таким чином, працівники Пенсійного фонду можуть заздалегідь передбачити, на які соціальні гарантії в літньому віці розраховувати нинішньому працівникові. Адже розмір пенсії за віком залежить від тривалості страхового стажу і розміру заробітної плати, з якої сплачувалися страхові та єдиний внески до Пенсійного фонду. У свою чергу, страховий стаж складається з періодів, за які щомісяця й у повному обсязі сплачені кошти у розмірі не менше мінімального страхового внеску, обчисленого з мінімальної заробітної плати.

Як свідчить аналіз даних Реєстру застрахованих осіб, сьогодні найбільш несвідомими у соціально-правовому аспекті виявилися фізичні особи-підприємці. Саме підприємці свідомо чи несвідомо усіляко ухиляються від сплати обов’язкових платежів і начебто не розуміють, що першочерговою умовою одержання пенсійної виплати є набуття необхідного страхового стажу. Об’єктивна реальність є такою, що нині ці люди – або порушники фінансової дисципліни, або жертви правової безграмотності, - а через кілька десятків років – потенційні клієнти Пенсійного фонду і заручники складних життєвих ситуацій.

Плине час, в державі змінюються економічні умови та відбуваються законодавчі зміни, і от уже з 1 січня 2018 року мінімальний страховий стаж для призначення пенсії повинен становити не менше 25 років. Мало того, - кожні 12 місяців загальний розмір страхового стажу, необхідного для призначення пенсії, буде збільшуватися на один рік, і в 2028 році досягне
35–ти років.

Можливо, варто нагадати, що фізичні особи-підприємці, в тому числі ті, що обрали спрощену систему оподаткування, відповідно до чинного законодавства України належать до категорії платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Платниками також є особи, які провадять незалежну професійну, релігійну, іншу подібну діяльність та отримують від неї дохід.

Оскільки розмір мінімального страхового внеску залежить від розміру мінімальної заробітної плати, то всім зазначеним вище платникам єдиного внеску для зарахування до страхового стажу в повному розмірі одного місяця слід сплачувати не менше ніж 819,06 грн. (з січня 2018 року). Ця сума становить 22% від мінімальної заробітної плати, розмір якої з 1 січня 2018 року відповідно до Закону України „Про Державний бюджет України на 2018 рік” встановлено 3723 грн. на місяць.

Несплата єдиного внеску позбавляє права на зарахування в повному обсязі до страхового стажу періодів підприємницької діяльності, а також залишає людину без страхових виплат за соціальним страхуванням, окрім того, може вплинути на розмір пенсії.

Також хочу надати інформацію щодо використання Веб-порталу електронних послуг Пенсійного Фонду України.

 

Пенсійний фонд України постійно розширює можливості дистанційного обслуговування громадян. Одним з останніх нововведень стали онлайн- довідки.

Відтепер через особистий кабінет на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного Фонду України, не відвідуючи територіальні органи Фонду, можна отримувати електронні документи з підтвердженням QR-кодом, використовуючи електронний цифровий підпис (ЕЦП).

Відповідно до чинного законодавства документ з QR-кодом є аналогом паперового документу, підписаного відповідальною особою в органі Фонду. Такі довідки дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання електронних послуг, посольствах та консульських установах, для пред’явлення в банківських установах, органах фіскальної служби, територіальних органах міграційної служби тощо.

Працівники установ, до яких громадяни приходять з електронними документами, перевіряють їх достовірність через QR-код і спеціальний перевірочний код.

 

Перелік електронних документів, які можна отримати дистанційно, наступний:

  • довідка про доходи пенсіонера для призначення субсидій (містить дані про розмір пенсії, без урахування окремих видів виплат);
  • довідка про доходи пенсіонера;
  • індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5, містить інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками);
  • витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (містить інформацію про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати, дані про набутий страховий стаж, відомості про страхувальників, про періоди трудових відносин, відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу, відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків: дані пенсійної справи, відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування).

           На сьогоднішній день, зареєструвавшись на веб-порталі Пенсійного фонду України, кожна застрахована особа має можливість контролювати свою зарплату та майбутню пенсію, перевіряти факт сплати внесків та суму, з якої вони перераховуються, отримувати дистанційно електронні документи.

         Інформація для тих, хто хоче зареєструватися на веб-порталі Пенсійного фонду України. Незалежно від місця проживання особи по м.Полтаві та Полтавському районі можна звернутися до відділів обслуговування громадян, які знаходяться за адресами:

  • Київський район - вул. Дмитра Коряка, 3, контактний телефон- 56-59-75
  •  
  • Шевченківський район- вул. Івана Мазепи, 30, контактний телефон 63-31-14
  • Подільський район — вул. Анатолія Кукоби, 39, контактний телефон -51-32-65
  • Полтавський район — вул. Шевченка, 7, контактний телефон - 2-95-36

 

 

Полтавське об'єднане управління Пенсійного

фонду України Полтавської області


26/07/2018

Про завершення фінансування виплати пенсій за липень

 

Після 20 липня на Полтавщині, як і в усіх інших регіонах України, відбувається незначне зміщення графіку фінансування пенсійних виплат. Це зумовлено касовими розривами у надходженні єдиного соціального внеску, адміністрування якого здійснюють органи Державної фіскальної служби.

Щомісячна потреба для виплати пенсій в регіоні з початку року підвищилася на 27 млн.грн і в липні досягла 1127,2 млн. грн. На сьогодні,
25 липня, на виплату пенсій спрямовано 988,1 млн. грн.. Відтак у повному обсязі профінансована потреба на виплату липневих пенсій через поштові відділення. Доставка пенсій завершиться до 28 липня. Зарахування сум пенсій громадянам, які отримують кошти через банківські установи, передбачено завершити 27 липня.

Органи Пенсійного фонду приносять вибачення за тимчасові незручності щодо вимушеного зміщення графіків фінансування виплати пенсій.

 

Полтавське об'єднане управління Пенсійного фонду

України Полтавської області


05/07/2018

Інформація для фізичних осіб-підприємців.

У недалекому минулому в числі найважливіших напрямків діяльності органів Пенсійного фонду були різноманітні заходи з надходження платежів до пенсійного бюджету та погашення заборгованості з їх сплати. Наразі на перший план вийшли інші пріоритети - легалізація заробітної плати найманих працівників заради захисту прав застрахованих осіб.

Це пов’язано з тим, що ядром численних перетворень і орієнтиром подальших кроків працівників Фонду є Реєстр державного соціального страхування, який згідно із законодавством ведеться Пенсійним фондом України з 1998 року.

У Реєстрі застрахованих осіб, насамперед, міститься інформація про кожну застраховану особу – чи то є працююча людина, чи пенсіонер, чи отримувач виплат із соціального страхування. Зокрема, накопичені персональні дані в актуальному стані, вся інформація про документи, які є у особи, наприклад, дані про видачу пенсійного посвідчення, свідоцтва соціального страхування, про їх заміну в разі втрати і т. ін. Також у Реєстрі систематизовані всі дані про страховий стаж і заробітну плату, починаючи з 2000 року, та ще чимало важливої інформації.

Таким чином, працівники Пенсійного фонду можуть заздалегідь передбачити, на які соціальні гарантії в літньому віці розраховувати нинішньому працівникові. Адже розмір пенсії за віком залежить від тривалості страхового стажу і розміру заробітної плати, з якої сплачувалися страхові та єдиний внески до Пенсійного фонду. У свою чергу, страховий стаж складається з періодів, за які щомісяця й у повному обсязі сплачені кошти у розмірі не менше мінімального страхового внеску, обчисленого з мінімальної заробітної плати.

Як свідчить аналіз даних Реєстру застрахованих осіб, сьогодні найбільш несвідомими у соціально-правовому аспекті виявилися фізичні особи-підприємці. Саме підприємці свідомо чи несвідомо усіляко ухиляються від сплати обов’язкових платежів і начебто не розуміють, що першочерговою умовою одержання пенсійної виплати є набуття необхідного страхового стажу. Об’єктивна реальність є такою, що нині ці люди – або порушники фінансової дисципліни, або жертви правової безграмотності, - а через кілька десятків років – потенційні клієнти Пенсійного фонду і заручники складних життєвих ситуацій.

Плине час, в державі змінюються економічні умови та відбуваються законодавчі зміни, і от уже з 1 січня 2018 року мінімальний страховий стаж для призначення пенсії повинен становити не менше 25 років. Мало того, - кожні 12 місяців загальний розмір страхового стажу, необхідного для призначення пенсії, буде збільшуватися на один рік, і в 2028 році досягне
35–ти років.

Можливо, варто нагадати, що ФІЗИЧНІ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦІ, в тому числі ті, що обрали спрощену систему оподаткування, відповідно до чинного законодавства України належать до категорії платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Платниками також є особи, які провадять незалежну професійну, релігійну, іншу подібну діяльність та отримують від неї дохід.

Оскільки розмір мінімального страхового внеску залежить від розміру мінімальної заробітної плати, то всім зазначеним вище платникам єдиного внеску для зарахування до страхового стажу в повному розмірі одного місяця слід сплачувати не менше ніж 819,06 грн. (з січня 2018 року). Ця сума становить 22% від мінімальної заробітної плати, розмір якої з 1 січня 2018 року відповідно до Закону України „Про Державний бюджет України на 2018 рік” встановлено 3723 грн. на місяць.

Несплата єдиного внеску позбавляє права на зарахування в повному обсязі до страхового стажу періодів підприємницької діяльності, а також залишає людину без страхових виплат за соціальним страхуванням, окрім того, може вплинути на розмір пенсії.

 

 


01/06/2018

Інформаційне повідомлення фізичним особам-підприємцям щодо зарахування страхового стажу під час здійснення підприємницької діяльності

Полтавське об’єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області інформує, що згідно із ст.26 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” (далі - Закон) починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу не менше 25 років. Дана норма щорічно буде збільшуватися на 1 рік і починаючи з 1 січня 2028 року складатиме 35 років. Жінки, які народилися по 31 березня 1961 року виходять на пенсію відповідно до абзацу 2 п.1 ст 26 Закону, які народилися з 1 квітня 1961 року виходять на пенсію в 60 років за наявності відповідного страхового стажу.

За відсутності на дату виходу на пенсію страхового стажу згідно із ст.26 Закону право на призначення пенсії за віком збільшено відповідно до 63 років та 65 років.

Відповідно до ст.24 Закону страховий стаж — період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

Загальнообов'язковому  державному пенсійному страхуванню підлягають підлягають і фізичні особи-підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.

Так, відповідно до п.3.1 розділу XV “Прикінцеві положення” Закону до страхового стажу для визначення права на призначення пенсії згідно із ст.26 Закону включаються періоди:

- ведення підприємницької діяльності із застосуванням спрощеної системи оподаткування, а також із застосуванням фіксованого податку:

а) з січня 1998 року по 30 червня 2000 року, що підтверджується довідкою про реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності;

б) з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2017 року, за умови сплати страхових внесків (єдиного внеску) незалежно від сплаченого розміру.

Також повідомляємо, що для фізичних осіб-підприємців, які віднесені до першої групи платників єдиного податку згідно із Податковим кодексом, з 1 січня 2018 року скасовано норму щодо можливості сплачувати єдиний внесок у сумі, яка не може бути меншою за 0,5 мінімального страхового внеску. Сплата такими платниками єдиного внеску повинна бути не меншою від мінімального страхового внеску на місяць.

Фізичні особи-підприємці, в т.ч. ті, що обрали спрощену систему оподаткування та члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підпадають страхуванню на інших підставах звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону та отримують відповідно до Закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Якщо на дату звернення за призначенням пенсії у особи не вистачає страхового стажу Законом передбачено одноразову сплату особою єдиного внеску за попередні періоди, в яких вона не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню ( у тому числі за період з 01.01.2004 по 31.12.2010 роки). Щоб здійснити таку одноразову сплату необхідно укласти договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою ніж мінімальний страховий внесок на дату укладення договору, помножений на коефіцієнт 2.

 Шановні фізичні особи-підприємці! Розмір Вашої пенсії залежить від тривалості страхового стажу, розміру заробітної плати та повноти сплати єдиного соціального внеску. Працюйте легально. Легальна трудова діяльність – це основа соціальної захищеності працюючого населення.

 


04/05/2018

Легалізація трудових відносин і заробітної плати

    Сьогодні в Україні гостро стоїть проблема легалізації трудових відносин та заробітної плати.

     На жаль, відносини між роботодавцями та найманими працівниками не завжди відповідають нормам законодавства. Часто працівники отримують офіційну зарплату меншу за мінімальну (або на рівні мінімальної), а решту зарплати - у «конверті». Таким способом роботодавці ухиляються від сплати податку.

     Не рідкість і випадки, коли працівники взагалі  не оформлені на роботу.  Це робиться роботодавцями для того, аби мiнімізувати витрати та отримати максимальний прибуток. Через те, що величезні суми коштів виводяться «в тінь» держава втрачає десятки мільярдів гривень доходів до держбюджету, Пенсійного та інших страхових фондів, а працівники залишаються без права на отримання соціальних виплат та пенсії.

      Користуючись тим, що зараз у нашій державі важко знайти роботу, роботодавці змушують найманих працівників виконувати роботу за «сірими», вигідними лише їм схемами, добре розуміючи, що у людей немає іншої альтернативи. Такі працівники стають повністю беззахисними перед роботодавцями. Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично. Працівник не має ніяких доказів для пiдтвердження дiйсного розміру своєї зарплати і трудового стажу, роботодавець платить працівнику стільки і до тих пір, скiльки вважає за потрiбне.

    Легалізація трудових відносин і заробітної плати, ліквідація прихованої зайнятостi - є одним з ключових напрямків роботи усіх державних органiв. І вирiшувати цю проблему треба спільними зусиллями -  як державі, так і самим працівникам.

   Варто вже зараз відстоювати свої конституцiйні права – вимагати від роботодавцiв офiційного оформлення трудових вiдносин.

       Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання. Законом України “Про державний бюджет України на 2018 рік” встановлено розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2018 року – 3723 грн., з якої повинні бути сплачені усі податки та єдиний соціальний внесок.

         Кожна застрахована особа, зареєструвавшись на веб-порталі Пенсійного фонду України, має можливість контролювати свою зарплату та майбутню пенсію, перевіряти факт сплати внесків та суму, з якої вони перераховуються. Для того, щоб скористатися можливостями Веб-порталу, достатньо лише одного разу завітати до нашого управління для реєстрації.

     За довідками звертатися за телефонами: 2-95-36 (Полтавський район), 56-59-75 (Київський район), 51-32-65 (Подільський район), 63-31-14 (Шевченківський район).


27/03/2018

ЛЕГАЛЬНА ЗАРОБІТНА ПЛАТА – СОЦІАЛЬНА ЗАХИЩЕНІСТЬ КОЖНОГО

        Відповідно до чинного законодавства право громадян на соціальний захист у нашій державі гарантується загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням за рахунок сплати єдиного внеску підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами-підприємцями.

       Проте, деякі роботодавці, намагаючись отримати великі прибутки, взагалі не укладають трудові угоди з працівниками. Своїх найманих працівників, вони  реєструють приватними підприємцями або встановлюють усім працівникам від найпростіших професій до керівника, оклади на рівні мінімальної зарплати, а іншу частину зарплати виплачують в «конвертах», не сплачуючи жодних податків. Що в подальшому, призводить до обкрадання бюджету держави та позбавлення найманих працівників гідного соціального захисту та належної пенсії.

      Більшість працівників свідомо на це погоджуються, керуючись сьогоденною вигодою, не задумуючись, що обкрадають самих себе. Маючи дуже сумнівний виграш сьогодні, можна одержати однозначний програш в майбутньому. Адже, виходячи з мізерної офіційної зарплати, особі нарахують мізерну пенсію. Крім того, «тіньова» зарплата позбавляє працівника права на інші види соціального захисту, гарантованих державою, як то, допомога по тимчасовій непрацездатності в зв’язку з хворобою, допомога по безробіттю, розмір яких також залежить від офіційного середньомісячного заробітку, ряду інших соціальних виплат, в тому числі, у разі втрати годувальника.

         Нерідко трапляється так, що працівник не знає, що його офіційна зарплата відрізняється від тієї, що вказана у платіжній відомості. Це з’ясовується згодом, у випадку коли працівнику потрібна довідка про доходи, наприклад, для отримання кредиту чи для пред’явлення у Пенсійний фонд при оформленні пенсії.

    Працівник, який одержує неофіційну заробітну плату, є повністю беззахисним перед роботодавцем, оскільки, звернувшись за захистом своїх прав у будь-яку інстанцію, працівник не зможе підтвердити розмір заробітної плати, яку він фактично одержував або, взагалі, сам факт своєї  роботи.

         А роботодавцям слід пам’ятати, що статтею 209 Кримінального кодексу України виплата заробітної плати в «конвертах» інкримінується як легалізація (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передували легалізації (відмиванню) доходів. Цей злочин карається позбавленням волі на строк від шести років з конфіскацією коштів або іншого майна, одержаних злочинним шляхом.

      Таким чином, тільки офіційно оформлений працівник, який отримує повністю легальну заробітну плату, з якої сплачені усі податки, може відчувати себе соціально захищеним, а бюджет Пенсійного фонду матиме стабільні надходження для фінансування пенсійних виплат.

        Суспільство має зрозуміти, що без легалізації заробітних плат в України немає майбутнього. Ми всі повинні діяти разом, щоб ліквідувати згубне явище неофіційних зарплат.

      Шановні роботодавці! Не чекайте, що до вас прийдуть відповідні органи на  перевірку, своєчасно оформляйте найманих робітників, виплачуйте і відображайте в звітності реальну зарплату. Пам’ятайте, ухилення від сплати податків в усіх проявах, у тому числі шляхом використання нелегальної найманої праці, тягне за собою фінансову, адміністративну та кримінальну відповідальність.


28/02/2018

Накопичувальна система та легальна заробітна плата 

На розгляді у Верховній раді України перебувають три законопроекти щодо того, як має відбуватися вже з липня 2018 року запровадження другого рівня пенсійної системи. Життя не стоїть на місці, економічні і фінансові реалії змінюються чи не щодня, отже й законодавство потребує доопрацювання й вдосконалення.

Із запровадженням накопичувальної системи вирішується питання хто збиратиме внески з людей, які працюють і хто буде надавачем послуг з накопичених коштів. Нині внески збирає Державна фіскальна служба, а послуги надає Пенсійний фонд. Актуальним є і питання наскільки ефективним буде нагляд за тим куди ці кошти вкладатимуть та чи даватимуть вони прибуток. Тобто нагляд за управляючими компаніями та банками для того щоб уберегти накопичення громадян від економічних та фінансових ризиків, щоб кошти, які будуть відраховуватися для накопичень не знецінилися до часу, як їх можна буде отримати, і їх повернули принаймні через 5 років, бажано з хорошими відсотками.

Нинішня солідарна система і багаторівнева накопичувальна передусім передбачають, що після виходу на заслужений відпочинок людина отримуватиме з них гроші тільки в тому разі, якщо вона працюватиме, робитиме це легально й відраховуватиме внески до цих систем. Це говорить про те, що якщо працездатна людина погоджується на заробітну плату в конверті, а роботодавець у такий спосіб економить на сплаті внесків, то працівник має бути готовим до того, що у похилому віці він може розраховувати лише на отримання державної соціальної допомоги після досягнення 65 річного віку.

Нажаль, на сьогодні непоодинокі випадки коли роботодавець начебто і виплачує заробітну плату офіційно, але ця зарплата мінімальна, а решту платить у конверті. Отримуючи заробітну плату у конверті працівники позбавляють себе соціальних гарантій: права на відпустку, права на оплату лікарняного листа та пенсійне забезпечення. Це також негативно  впливає на надходження коштів до Пенсійного фонду, які будуть направлені на виплату пенсій громадянам, які вже перебувають на пенсії.

В пенсійному забезпеченні наших громадян велику роль відіграє страховий стаж та легальна заробітна плата, які  впливають на розмір призначеної пенсії.

Для набуття права на призначення пенсії та отримання гідної пенсії кожен найманий працівник повинен домогтися від роботодавця легалізації заробітної плати. Працівники повинні знати й відстоювати свої права: вимагати від роботодавця офіційного оформлення на роботу та сплати внесків до Пенсійного фонду з повної суми заробітку.

Щоб пересвідчитись чи в повній кількості місяців та днів зараховано страховий стаж та з якої заробітної плати роботодавцем сплачувалися внески, працівники можуть звернутися особисто або зареєструватися на Веб-порталі Пенсійного фонду та отримати таку інформацію із системи персоніфікованого обліку, де є всі легальні відомості про застрахованих осіб.

Легалізація тіньових заробітних плат забезпечить пристойне проживання людей та отримання достойної пенсії в похилому віці. Тому звертаємося до керівників підприємств та приватних підприємців, проявіть свою громадську позицію і легалізуйте заробітну плату своїх працівників, не позбавляйте їх належного соціального захисту.

 Контактні телефони управління: 2-95-36 (Полтавський район), 56-59-75 (Київський район), 51-32-65 (Подільський район), 63-31-14 (Шевченківський район).


31/01/2018

Результати роботи пенсійної галузі Полтавщини протягом 2017 року

Органами Пенсійного фонду області у 2017 році були проведені заходи, спрямовані на виконання урядової Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України. Пріоритетними напрямками роботи стали підвищення якості обслуговування громадян, вдосконалення управління фінансовими ресурсами, впровадження сучасних управлінських та інформаційних технологій, скорочення адміністративних видатків, забезпечення прозорості та відкритості у роботі пенсійних установ.

Протягом року за рахунок підвищення мінімальної заробітної плати в області акумульовано 4,3 млрд  грн, що на 1,5 млн грн більше показника 2016-го року. Надходження коштів, адміністрування яких здійснюють органи Фонду, за 2017 рік виконано на 119,2% - до пенсійного бюджету області надійшло 186,5 млн грн.

На виплату пенсій у 2017 році в області було спрямовано майже 11 млрд грн. Близько 42% цих коштів – власні надходження Фонду. На разі пенсійним забезпеченням охоплено 440,5 тис. непрацездатних громадян, 22,2 тис. з яких – пенсіонери силових структур. У минулому році вийшли на пенсію майже 15,6 тис. полтавців, встановлено 583 пенсії за особливі заслуги перед Україною, проведено близько 40 тис. індивідуальних перерахунків.

У зв’язку з підвищенням прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб з 1 травня 2017 року відбувся масовий перерахунок пенсій 307 тис. громадян, або 72% одержувачів. Середнє підвищення пенсії у рамках травневого перерахунку склало 64 грн.

Органи Пенсійного фонду області перерахували в автоматичному режимі майже 412 тис. пенсійних справ, відтак 97% полтавських пенсіонерів відчули результати осучаснення. Зокрема, підвищення отримали:

- 115 тис. осіб - до 140 грн;

- 146,9 тис. осіб - від 140 грн до 500 грн;

- 53 тис. осіб - від 500 грн до 1000 грн;

- 52 тис. осіб - від 1000 грн до 2000 грн;

- 14 тис. осіб - від 2000 грн до 3000 грн;

- 9 тис. осіб - від 3000 грн і вище.

Середній розмір підвищення в жовтні склав майже 600 грн. Суттєве збільшення розміру пенсії отримали ті пенсіонери, які мали значний стаж роботи та заробітну плату, вищу за середню чи мінімальну.

У результаті проведених перерахунків середній розмір трудової пенсії на Полтавщині упродовж року зріс на 640 грн і склав 2387 грн. Середній розмір пенсії представників силових структур досяг 2782 грн.

Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області в числі перших серед регіонів України перейшло на нову централізовану платформу призначення і виплати пенсій, що дозволяє значно поліпшити якість обслуговування громадян і відмовитися від старого програмного забезпечення.

Починаючи з грудня, всі процеси, пов’язані з призначенням та виплатою пенсій в області, здійснюються вже в централізованій підсистемі «Призначення та виплати пенсій на базі електронної пенсійної справи». Це надає можливість здійснювати прийом громадян в органах Пенсійного фонду незалежно від місця реєстрації та фактичного проживання.

Відтепер процес обслуговування розділився на дві складові: безпосередню роботу з людьми в залах обслуговування (фронт-офіси) і опрацювання документів (бек-офіси). Завдяки такому розмежуванню функцій зменшено тривалість надання послуг та знижено ризик корупційних проявів.

Крім того, розширюється мережа надання пенсійних послуг – на рівні територіальних громад, в ЦНАПах, агентських пунктах тощо. Завдяки співпраці з місцевими органами державної виконавчої влади на Полтавщині відкрито 34 агентських пункти та віддалених робочих місць для працівників Фонду. Поступово набувають популярності дистанційні форми обслуговування громадян. Наразі в області налічується майже 30 тис. користувачів Веб-порталу Пенсійного фонду, який запрацював у новому форматі.

Серед пріоритетних напрямків роботи пенсійної галузі залишається детінізація трудових відносин і заробітної плати. В заходах, спрямованих на легалізацію заробітків як джерела збільшення надходжень від єдиного внеску, органам Фонду відводиться першорядна роль, тому що вони мають дуже дієвий інструмент – унікальний реєстр застрахованих осіб. На основі інформації, яку він містить, здійснюється ефективна взаємодія з органами Державної фіскальної служби, Державної служби праці, органами місцевої влади та соціальними партнерами.

Завдяки проведенню комплексної роботи намітилися позитивні результати процесу легалізації - на кінець 2017 року кількість осіб, яким нараховується заробітна плата менше мінімальної, зменшилася більше ніж на 20 тисяч, або на 7%, і становить близько 45 тис., або 13,6% від загальної кількості працюючих в регіоні. До пенсійного бюджету додатково залучено 485,5 тис. грн, легалізовано відносини у сфері зайнятості населення 1555 осіб.

Попереду на органи Пенсійного фонду області чекає подальша робота щодо організації наближення пенсійних послуг до громадян, мобілізації коштів до бюджету Пенсійного фонду, забезпечення фінансової сталості пенсійної системи та ще більш глибокий аналіз відомостей про застрахованих осіб та їхніх роботодавців.


31/01/2018

З 01 січня 2018 року  непрацюючим особам, які досягли загального пенсійного віку, але не отримали права на пенсійну виплату, призначається тимчасова державна соціальна допомога.

На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» Кабінетом Міністрів України 27.12.2017 №1098 затверджено Порядок призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула  права на пенсійну виплату.

Вказаним  Порядком передбачено призначення у період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2020 року тимчасової  державної соціальної допомоги особі, яка відповідає таким вимогам:

-          досягла 60  років;

жінки 1961 року народження і старші після досягнення:

55 років - які народилися по 30 вересня 1956 року включно

58 років - які народилися з 01.04.1959 по 30.09.1959

55 років 6 місяців - які народилися з 01.10.1956 року по 31.03.1957;

58 років 6 місяців - які народилися з 01.10.1959 по 31.03.1960

56 років - які народилися з 01.04.1957 по 30.09.1957

59 років - які народилися з 01.04.1960 по 30.09.1960

56 років 6 місяців - які народилися з 01.10.1957 по 31.03.1958

59 років 6 місяців - які народилися з 01.10.1960 по 31.03.1961

57 років - які народилися з 01.04.1958 по 30.09.1958

60 років - які народилися з 01.04.1961 по 31.12.1961

57 років 6 місяців - які народилися з 01.10.1958 по 31.03.1959

 

-              не набула право на пенсійну виплату у зв’язку з відсутністю необхідного страхового стажу;

-              є непрацюючою особою;

-              має страховий стаж не менше 15 років (довідка про наявний страховий стаж видається органами Пенсійного фонду України не пізніше 5-ти робочих днів на підставі заяви про видачу довідки, до якої додається копія трудової книжки та, у разі потреби, інші документи, що підтверджують трудовий стаж).

 

Умови та термін, на який призначається

 тимчасова  державна соціальна  допомога:

-            призначається з дня, що настає за датою досягнення встановленого віку, якщо звернення відбулося не пізніше 3-х місяців після досягнення такого віку. В іншому випадку допомога призначається  з дня звернення;

-            право на допомогу визначається з урахуванням майнового стану та середньомісячного сукупного доходу за попередні 6-місяців (середньомісячний сукупний дохід визначається з урахуванням доходів всіх членів сім’ї);

-            розмір допомоги перераховується кожні 6 місяців  з урахуванням змін у майновому стані сім’ї. Одиноким особам, які не мають інших джерел для існування крім доходів від особистого селянського господарства,  розмір допомоги не перераховується;

-          виплачується до досягнення особою віку, з якого вона набуває право на пенсію.

 

В якому розмірі надається допомога?

               Розмір тимчасової допомоги залежить від доходу сім’ї та визначається як різниця між прожитковим мінімумом для осіб, які втратили працездатність, і середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні 6 місяців, але не може перевищувати 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

               Максимальний розмір допомоги у 2018 році становить: з січня –  1373 грн; з липня – 1435 грн;  з грудня  - 1497 грн.

 

Хто входить до складу сім’ї особи, що звертається за призначенням тимчасової державної соціальної допомоги:

До складу сім’ї включаються: чоловік, дружина, діти, у тому числі усиновлені, віком до 18 років, які перебувають на їх утриманні; діти - студенти закладів вищої освіти I-IV рівнів акредитації та закладів професійної (професійно-технічної) освіти з денною формою навчання віком до 23 років, які не мають власних сімей, у тому числі ті, що одержують стипендію, незалежно від того, де вони проживають (разом із батьками чи перебувають на навчанні в іншому населеному пункті); особи, які спільно проживають однією сім’єю, але не перебувають у шлюбі між собою (будь-якому іншому шлюбі), пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки.

До складу сім’ї не включаються: батьки, дід, баба, брати, сестри; опікуни, піклувальники та члени їх сімей; батьки, позбавлені батьківських прав; діти, які перебувають на повному державному утриманні; діти, які перебувають під опікою чи піклуванням.

 

Документи, необхідні для призначення

тимчасової державної соціальної допомоги:

 

Для призначення тимчасової допомоги до управління соціального захисту населення за місцем проживання  подаються:

- заява та  декларація про доходи та майновий стан за формами, затвердженими Мінсоцполітики;

- документ, що посвідчує особу;

- інформація про адресу зареєстрованого місця проживання (фактичного місця проживання);

- документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають про це відмітку в паспорті);

- довідка про наявний страховий стаж, видана органами Пенсійного фонду України;

- довідка  про доходи кожного члена сім’ї за останні 6 календарних місяців, що передують місяцю звернення;

- копію рішення про призначення опікуна (для недієздатних осіб).

Інформація про склад сім’ї зазначається в декларації про доходи та майновий стан.

При зверненні за призначенням допомоги за місцем фактичного проживання, додатково надається довідка про неотримання допомоги за зареєстрованим місцем проживання.

Відповідальність за достовірність наданої інформації покладається на особу, яка звернулася за призначенням тимчасової допомоги.

Особа, якій призначено допомогу зобов’язана не пізніше 10 днів повідомити управління соцзахисту про зміну обставин, які можуть вплинути на розмір та порядок отримання тимчасової допомоги.

 

Умови, за яких тимчасова допомога не призначається:

 

               - середньомісячний сукупний дохід сім’ї в розрахунку на 1 особу перевищує 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

               - особа одержує пенсію або державну соціальну допомогу, що призначається відповідно до Законів України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» або «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю»;

               - особа (члени її сім’ї) потягом 12 місяців перед зверненням здійснили купівлю/оплатили послуги (одноразово) на суму, яка на дату купівлі/(оплати) перевищує 50 тис. грн (крім оплати житлово-комунальних послуг в межах соціальних норм та медичних послуг);

                - особа працює, провадить іншу діяльність, пов’язану з отриманням доходу;

               - за результатами вибіркового обстеження матеріально-побутових умов сім’ї виявлено, що особа має додаткові джерела для існування, не зазначені у декларації про доходи та майно;

               - у власності особи або членів її сім’ї є друга квартира (будинок) загальна площа яких перевищує 21 кв. метр на одного члена сім’ї та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю, чи більше одного транспортного засобу.

               За наявності окремих обставин, зокрема, здійснення купівлі/оплати послуг на суму понад 50,0 тис. грн чи у разі виявлення за результатами вибіркових обстежень додаткових джерел для існування, не зазначених у декларації про доходи та майно, тимчасова допомога може бути призначена органом соціального захисту населення на підставі рішень утворених ним комісій, якщо у складі сім’ї є особа з інвалідністю.

            Рішення про призначення тимчасової допомоги в таких випадках приймається на підставі обстеження матеріально-побутових умов особи, яка звернулась за допомогою.


27/11/2017

ЛЕГАЛЬНА ЗАРОБІТНА ПЛАТА – СОЦІАЛЬНА ЗАХИЩЕНІСТЬ КОЖНОГО

Полтавське об’єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області інформує, що  досить гостро стоїть питання нарахування заробітної плати на установленому законодавством мінімальному рівні. Аналізуючи звітність страхувальників є випадки коли нарахована заробітна плата як керівників, так і найманих працівників нижча мінімального розміру.

 Запровадження нової пенсійної реформи говорить нам про те, що страховий стаж та заробітна плата є невід’ємними складовими, які впливають на розмір призначеної пенсії. Сьогодні кожний громадянин  повинен знати, що рівень його майбутньої пенсії залежить від страхового (трудового) стажу та заробітної плати, з якої проводиться нарахування та сплата внесків до Пенсійного фонду. Несплата страхових внесків не дає можливості зарахувати період трудової діяльності до страхового стажу. І, як наслідок, громадяни мають пенсію, яка не відповідає їхнім сподіванням.

З числа зареєстрованих платників – юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців м. Полтави та Полтавського району більшість своєчасно та в повному обсязі сплачують внески до бюджету  Пенсійного фонду. Проте, на жаль, не всі керівники підприємств та фізичні особи - підприємці розуміють, що порушення ними обов’язку зі сплати страхових внесків та єдиного внеску за найманих працівників  не лише позбавляє останніх частини пенсії, а й відволікає значні кошти підприємства на погашення нарахованих фінансових санкцій і пені, та й не додає кошти до солідарної системи, за рахунок яких виплачується пенсія нинішнім пенсіонерам.

Всім роботодавцям нагадуємо, що сплата страхових внесків та єдиного внеску до Пенсійного фонду є прямим обов’язком кожного керівника. Адже, беручи на роботу працівника, саме керівник бере на себе не тільки юридичні зобов’язання перед законодавством, але й моральну відповідальність перед людиною як нині, так і в майбутньому. Та й престиж керівника сьогодні залежить саме від зазначених факторів.

Використання прихованих трудових відносин призводить врешті-решт до зменшення надходжень до бюджету держави, а відтак і зменшення джерел ресурсів для соціальних виплат. Наповнення гаманця майбутнього пенсіонера прямо залежить від сплачених внесків упродовж трудової діяльності

Також повідомляємо, що з прийняттям нового пенсійного законодавства передбачено одноразову сплату особою єдиного внеску за попередні періоди, в яких вона не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню ( у тому числі за період з 01.01.2004 по 31.12.2010 роки). Щоб здійснити таку одноразову сплату необхідно заключити договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. З 1 січня 2018 року сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду  не може бути меншою  за мінімальний страховий внесок на дату укладення договору, помножений на коефіцієнт 2.

В абсолютній величині це складає (мін. з/п з 01.01.2018-3723*22%=819,06*2=1638,12 грн.).

Для фізичних осіб-підприємців, які віднесені  до першої групи:

платників єдиного податку згідно із Податковим кодексом, скасовано з 1 січня 2018 року норму щодо можливості сплачувати єдиний внесок у сумі, яка не може бути меншою за 0,5 мінімального страхового внеску. Сплата такими платниками єдиного внеску повинна бути не меншою від мінімального страхового внеску на місяць, а це 819,06 грн. з січня 2018 року.

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску  становитиме 15 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом,  з  2018 року дана сума складатиме 55845 грн.

Змінами в законодавстві визначено платниками єдиного внеску і членів фермерського господарства, якщо вони не підлягають страхуванню на інших підставах. Єдиний внесок для таких платників нараховується на суму доходу ( прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

Підсумовуючи вищевикладене, хочеться наголосити, що підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності, при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

Самі ж застраховані особи мають можливість, зареєструвавшись на веб-порталі Пенсійного фонду України, контролювати свою зарплату та майбутню пенсію, перевіряти факт сплати внесків та суму, з якої вони перераховуються.

 

Наверх ↑