Про спірні питання, які виникають при нарахуванні плати за комунальні послуги.

Версія для друкуВерсія для друку

Не рідкістю на сьогодні є спірні питання, які виникають при нарахуванні плати за комунальні послуги. Трапляються випадки, коли розмір нарахованої оплати за комунальні послуги є завищеним і споживачі, не погоджуючись із цим розміром, просто його не сплачують.

Подібна історія трапилася на початку цього року. До Полтавського бюро правової допомоги звернулася Галина Т., яка розповіла, що багатоквартирний будинок, у якому вона мешкає, перебуває на балансі та обслуговується об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку (надалі — ОСББ). Отримавши платіжку, у якій плата за комунальні послуги була завищеною, вона не погодилася із її розміром та вирішила, що це якась помилка, тому її неоплачувала. У липні цього року вона отримала листа із районного суду у якому була повістка про виклик до суду та позовна заява ОСББ, з якої жінка дізналася, що ОСББ прохає суд стягнути з неї заборгованість за комунальні послуги, пеню та 3 відсотки річних за прострочення платежу.

Представляти інтереси Клієнта у даній справі було доручено фахівцю Полтавського бюро правової допомоги, адвокату Артемові Пархоменку.

«Вивчивши матеріали справи, я дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення близько 17 тис. грн. є надто завищеними, а крім того не підтверджуються належними та допустимими доказами, тобто є недоведеними», – розповів юрист.

Фахівець склав відзив на позовну заяву, у якому акцентовано увагу на недоведеності позовних вимог. Тарифи на оплату комунальних послуг регулюються державою у встановленому законом порядку.

«У даному випадку договір про постачання електричної енергії був укладений із ОСББ як колективним споживачем, а не з кожним власником квартири індивідуально. Це дозволено законом, проте в такому разі ОСББ має встановити хто та скільки споживав електричної енергії і нарахувати пропорційну плату. Також ОСББ на загальних зборах вправі самостійно визначати порядок оплати за комунальні послуги, у тих випадках, де договори про надання відповідних послуг укладено із ОСББ як колективним споживачем. Не зовсім відповідає закону та вочевидь є несправедливим принцип, коли загальний борг перед постачальником електроенергії був просто поділений порівну. Жодного доказу, який би свідчив про споживання Клієнтом електроенергії у розмірі, що був нарахований та зазначений у рахунку про оплату надано не було. Більше того, плутанина була ще й з періодом нарахування заборгованості, адже заборгованість нарахована була ще й за період коли, згідно поданих позивачем документів, договору про постачання електроенергії ще не існувало.», – зазначив Артем Пархоменко.

Тому, вивчивши відзив на позовну заяву, місцевий суд погодився з доводами, що містилися в ньому та частково задовольнив позовну заяву, стягнувши на користь ОСББ близько 5 тисяч гривень, адже за фактично спожиті послуги особа зобов’язана сплатити їх вартість. У задоволенні решти позовних вимог було відмовлено.

Таким чином, завдяки діям фахівця безоплатної правової допомоги не допущено безпідставне стягнення з Галини Т. грошових коштів у завищеному розмірі та захищено її права.

Як діяти, якщо Ви отримали рахунок, з яким не погоджуєтеся?

Консультує юрист Полтавського бюро правової допомоги, адвокат Артем Пархоменко.

Опинившись у подібній ситуації, не можна ігнорувати проблему, що виникла. Доцільно провести звірку з відповідним надавачем послуг, а до того часу, у встановлені договором чи рішенням загальних зборів ОССБ ( у випадку коли договір укладений із ним як колективним споживачем) строки, сплатити за фактично використані Вами послуги. Адже у випадку прострочення платежів за фактично використані послуги, їх розмір разом із штрафними санкціями підлягає стягненню в судовому порядку. Крім того пропорційно задоволеним позовним вимогам стягується ще й судовий збір. Тому на знак протесту не сплачувати взагалі, на мій погляд, не вихід.

У випадку коли під час взаємозвірки не вдалося дійти згоди доречно було б звернутися за порадою до фахівців правової допомоги, які роз’яснять можливі варіанти Ваших дій. Адже зараз надати поради на всі випадки життя неможливо.

Отож доречно нагадати, що у випадку наявності невирішених правових питань, отримати правову допомогу має можливість кожен, звернувшись до Полтавського бюро правової допомоги, що розташоване за адресою: місто Полтава, вулиця Міщенка 2, телефон (0532) 50-27-29, де кваліфіковані фахівці бюро охоче та безкоштовно нададуть Вам необхідні роз’яснення та допомогу.

 

 

Наверх ↑